Emeletes vonattal utaztam
Bréking nyúz! Tegnap kellemes meglepetésben részesített a MÁV: felszállhattam a Vác-Nyugati-vonalon közlekedő Stadler KISS típusú emeletes vonatra.
Persze már hétfőn bejelentette a vasúttársaság, hogy elindítja ezen a viszonylaton az új, emeletes szerelvényeket, de én úgy voltam vele: hiszem, ha látom. Már vagy fél éve lehetett látni a tétlenül ácsorgó KISS-eket Dunakeszin. Olyanok voltak, mint a kísértethajók, a váci vonal Bolygó Hollandijai. Működött rajtuk a világítás, de életnek semmi nyoma.
Tavasszal elvileg már közlekedtek, de talán csak a szolnoki vonalon. Aztán jött a COVID-19 és félretették az új szerelvényeket.
Szokásom szerint az M365 Pro rolleremmel szálltam fel. Pontosabban szálltam be, hiszen alacsony padlós kocsikról beszélhetünk, ahogyan ennek lennie kell. Láttam egy, kerékpáros jellel ellátott ajtót, betettem a lovamat, de egy néhány négyzetméteres peronrészre jutottam. Megkérdeztem a kalauz hölgyet, hogy biztosan ez lehet-e a kétkerekűeknek fenntartott rész. Erre azt válaszolta, hogy nem, az valamivel hátrébb van, ugyanis rossz ajtókra ragasztották fel a matricákat (sic!). Nem kerestem a bringás részleget, inkább összecsuktam a Xiaomit, és felmentem az emeletre. Nem bántam meg. Szerencsére kevesen voltak, és könnyen elfértem a rollerrel a lépcső közelében lévő üléseken.
Készítettem pár fotót kutyafuttában, telefonnal (elnézést a gyenge minőségért és a zavaros kompozíciókért). Sajnos most nem volt időm bejárni a teljes szerelvényt, de még kerülhet rá sor.
Összességében elégedett voltam az új vonattal, ez már tényleg olyan, ahogyan a XXI. század vasútjának lennie kell. Megfelel a modern mobilitás igényeinek.